Aanwezig: 6 bestuursleden, effectieve leden, volmachten en leden Totaal aantal geldige stemmen, voldoende om de vergadering geldig te laten verlopen.
1. Welkomswoord voorzitter
De voorzitter verwelkomde de aanwezigen. De opkomst was laag maar wel stemgerechtigd.
Marc Blondé heeft voor iedere aanwezige een mooie onthaalmap gemaakt met alle punten op de agenda en verschillende bijlagen.
2. Goedkeuring van het verslag van de vorige algemene ledenvergadering 20 maart 2011
Dit verslag werd goedgekeurd zonder bemerkingen.
3. Toelichting Boekhouding
Het bestuur heeft de eer u de cijfers per 31/12/2011 voor te leggen.
Het actief-passief balanstotaal per 31/12/2011 bedraagt € 63478.10
De resultaten van het boekjaar 2010 kunnen we als volgt samenvatten:
De ontvangsten van het boekjaar bedroegen:
Lidgelden € 18338.50
De werkingskosten van het boekjaar 2011 kunnen we als volgt samenvatten:
Netto winst na belastingen € 3863.99
Rekening courant op 01/03/2011 € 7087.39
Spaarrekening op 03/01/2011 € 46726.34
Er werden 2 commissarissen aangesteld. Deze commissarissen hebben de boekhouding nagekeken en afgetekend.
4. Afrekening budgetplan 2011
Dit werd zonder bemerkingen aanvaard.
5. Voorstel tot budgettering 2012
De gebutgetteerde winst wordt geramd op € 1770
6. Ontlasting Bestuur
Dit werd aanvaard door de vergadering.
7. Ontlasting Penningsmeester
Dit werd aanvaard door de vergadering.
8. Expo 2013
De leveranciers zijn zeker geinteresseerd in een volgende beurs. De leden ook, het is de gelegenheid om alle leveranciers op 1 plaats te bezoeken. De locatie kan wel beter, vooral voor de parkeergelegenheid te verbeteren. De centrale ligging is wel goed.
Er is ook vraag naar workshops op de beurs, ook voor nieuwe tools te promoten.
9. Overzicht activiteiten 2011
Boottocht op de Leie
Bedrijfsbezoek Mecop – De Coene
10. Vooruitzicht 2012
Sewosy opleiding/bedrijfsbezoek in uitwerking
Vanuit de leden kwam de vraag voor een bezoek aan Abus
11. S3 stand van zaken
Waarom heeft de VSU zo weinig leden? Reactie : omdat de VSU weinig resultaat behaalt. Waarom worden er zo weinig S3 attesten geschreven? Omdat de waarde van de attesten in vraag gesteld word. Nochthans staan deze attesten voor een gecertificieerde controle door Anpi en kunnen deze attesten ook dienen als attest voor belastingvermindering.
Axa verzekeringen is zwaar bezig met de bekendmaking van de S3. Anpi krijgt ook vragen van verzekeraars.
Ook is Anpi bezig met een website S3.com waar plaatsers, fabrikanten,… te vinden zullen zijn.
Dit had in andere branches een grote impact waardoor de verzekeraars S3 gaan opleggen bij vraag van klant omdat er een controle achter zit.
Bij recente controles van Anpi werden goede reacties ervaren door klanten en plaatsers.
Maar in vergelijking met het attest voor de belastingvermindering, vraagt de klant niet zelf achter het S3 attest.
Er moet dus meer op de bekendheid van de S3 gespeeld worden. Hiervoor is Anpi ook van plan een folder te maken naar voorbeeld van verschillende modellen verkregen door de VSU.
Deze folder moet overal te vinden zijn, op de gemeente, bij de verzekeraars, techno-preventieadviseurs, politie, S3-plaatsers,…
Maar hiervoor moeten de twee federaties VSU en FNS op een lijn zitten en voor het ogenblik doet de FNS niet veel moetie voor de S3.
Dit zou de VSU niet mogen tegenhouden om te investeren in de bekendmaking van de S3.
Het budget is er. INCERT kent iedereen, de S3 moet dringend een campagne opzetten. Na 10 jaar mag er eens een enorme boost komen in de bekendheid van de S3.
Er word ook voorgesteld om te lobbyen met de verzekeringen om de S3 verplicht te maken.
Blijkbaar zijn er nog steeds leden die niet weten hoe een S3-attest in te vullen. Dit is helemaal niet moeilijk. Er is een suggestie om de inspecteur samen met de S3-plaatser een eerste attest te laten invullen en samen naar de klant te gaan voor de controle.
Is het niet mogelijk om voor de S3 leden een voordeel te halen bij de leveranciers?
Waarom is er geen verplichting om S3attesten te maken? Omdat we al met zo weinig leden zitten en omdat we willen opbouwend werken. Het zou goed zijn om de groep S3 plaatsers groter te krijgen, dit hebben we geprobeerd door de toetredingsprocedure te vergemakkelijken.
Daarom ook word er bij deze vergadering uitstel van exectie gegeven aan de leden die nog steeds geen attesten geschreven hebben.
Het is vooral belangrijk dat wij als S3 plaatsers de klant zelf informeren want deze kan niet weten wat op gebied van sloten. De slotenmaker is de vakman, expert; wat de techno-preventieadviseur zegt is enkel suggestief.
Voor vragen omtrent de S3, kan u steeds terecht bij Ronny Nedergedaeld van Anpi.
12. Website
Xavier van Web Lodge geeft uitleg omtrent de splinternieuwe website van de VSU en toont de leden hoe ze hun profiel kunnen bewerken.
13. Nieuwe / geschrapte leden
Zie onthaalmap.
14. Kandidaturen
Op elke tafel en in de onthaalmappen steken formulieren voor aanvraag kandidatuur bestuurslid.
15. VSU Uw Krant
Het bestuur stelt voor om het boekje op de website te zetten.
16. Ledenlijst
Zie onthaalmap
17. Allerlei – vragenstelling
Het bestuur vraagt aan de leden wanneer en waar het best de algemene ledenvergadering kan plaatsvinden. De leden vragen terug om ’s zondags de vergadering te houden en centraler.
Vanaf nu zullen de algemene vergaderingen in Sint-Niklaas gehouden worden.
Algemene Ledenvergadering VSU, 19 maart 2012, Lommel
Verslaggever: Marc Dhont